Kjøpsbetingelser

 

Avtalen

Les gjennom våre kjøpsbetingelser for handel hos Sønstebø Sport

Når du gjennomfører et kjøp aksepterer du våre kjøpsbetingelser og det inngås en bindende avtale mellom Sønstebøtunet AS og deg som kunde. Merk at kjøpsbetingelsene kan endres, og bør derfor leses hver gang man gjennomfører et kjøp hos oss.

Partene

Selger: Sønstebøtunet AS
Org.nr: 886 372 892 MVA
Postadresse: Bøgata 36, 3800 Bø i Telemark
Telefon: 35 95 01 02 (Mandag - fredag: 09:00 - 19:00)
Epost: kundeservice@sonstebosport.no

I det følgende blir Sønstebøtunet blant annet benevt vi, oss eller Sønstebø Sport

Kjøper:

Kjøper er den person som foretar og oppgitt som kjøper på bestilling, og betegnes i den følgende som kjøper/kjøperen.

Betalingsbetingelser:

Sønstebø Sport benytter betalingsløsningen til Klarna. Det betyr at du kan gjøre opp ditt kjøp gjennom bank- eller kredittkort (Visa og Mastercard) eller bruke muligheten for betaling på faktura gjenom Klarna. Valgte du betaling med kort reserverer vi beløpet på kortet ditt, og vil først belaste deg når varen sendes fra oss. Skulle vi være utsolgt annullerer vi reservasjonen samtidig som vi sender deg en utsolgtmelding evt prøver å finne en tilsvarende vare til samme pris.

Klarna kan kontaktes på telefon 21 01 89 91 eller på www.klarna.no

Sikker betaling:

Dine betalingsopplysninger er alltid beskyttet med krypteringsteknologi.

Frakt og leveringsbetingelser:

Vi tilbyr flere leverings- alternativer samt henting i butikk. Fast fraktpris på kr 99 eller fri frakt på order over kr 1000 (gjelder ikke sykkel).

Når Sønstebø Sport har mottatt din bestilling vil vi sende bestillingen fra oss så raskt som mulig. Varen, alternativt en utsolgtmelding, vil normalt sendes deg i løpet av en til to virkedager. NB! Minner om at det i salgs- og kampanjeperioder må beregnes opptil fire virkedager ekstra!

Du som har bestilt ski med montering av binding og preparering må det beregnes noe mer tid før vi får sendt bestillingen. Forventet behandling av særskilt ordre er i overkant av en uke. Ved eventuelle forsinkelser skal forbruker bli informert. Ved skibestilling som skal hentes i butikk blir nærmere informasjon gitt av selger.

Vi sender dessverre ikke til Svalbard eller utlandet.

Utsendte varer som ikke hentes blir belastet kunden med et gebyr på kr 250. Varer som ønskes hentet i butikk må hentes innen 7 dager, hvis ikke annet er avtalt.

Utsolgt vare:

Ved utsolgt vare forbeholder vi oss retten til å kansellere din ordre. Vi vil da prøve å tilby deg en tilsvarende vare eller kansellere din ordre etter avtale med deg.

Feil ved priser/markedsføring:

Vi forbeholder oss feil ved priser eller annen feil ved markedsførings. Det vil da si at vi ikke kan levere i forhold til informasjon som er gitt. Vi forbeholder oss rett til leveringsnekt på samtlige varer med bakgrunn i prissvingninger og lagersituasjon. Vi forbeholder oss også rett til leveringsnekt på samtlige varer med bakgrunn i konkurranseforhold og alle andre årsaker.

Prisene er i stadig forandring og vi tar derfor forbehold om prisendring.

Dersom det har forekommet skrive- eller trykkfeil av vesentlig størrelse fra Sønstebø Sport side, i annonser o.l. og/eller i nettbutikken som er større enn 20% av normal utsalgspris, kan Sønstebø Sport ensidig endre, slette eller avvise ordre. Dette gjelder selv om kunde har mottatt ordrebekreftelse eller lignende. Slike feil må imidlertid korrigeres i løpet av rimelig tid etter at feilen er oppdaget.

Bytte og angre på kjøp:

Bytting av varer kan gjøres så lenge varen er i originalemballasjen. Når det gjelder klær må merkelappen være på.

Vi tilbyr fri bytte og retur, så ta kontakt med oss på kundeservice@sonstebosport.no, så sender vi deg en returlapp på mail. Angrerettskjema vil følge ordrebekreftelsen du får via mail når du bestiller i nettbutikken. Etter angrerettloven kan forbrukeren gå fra avtalen uten å oppgi noen grunn innen 14 dager.

Reklamasjon:

Foreligger det feil eller mangler ved en vare må den sendes tilbake til Sønstebø Sport innen rimelig tid etter mangelen er oppdaget. Vi må ha varen hos oss for å vurdere om det er en reklamasjon. Ny sending vil naturligvis være fraktfri.

Ved retur av varer:

Ved retur, ta kontakt med oss på kundeservice@sonstebosport.no, så vil du motta en returlapp fra oss på mail.